zaterdag 24 mei 2014

KCT deel 2: streepjesCharlie en apenpakkie

Oh wat is het fijn te zien dat er nog steeds veel mensen meelezen... Dat geeft me de nodige boost om weer een vervolg te breien aan mijn KCT-post. De omkeerbare kaptrui en het babyjasje kreeg je al te zien, maar ik maakte nog meer voor mijn twee kleine prutsen. 

Eerstvolgend project in de rij was een nieuwe Charlie voor Lenn. Ik maakte dit keer een versie met lange mouwen in maatje 104. Hij is nog maar 2 jaar en 3 maanden, maar een 98 is toch vrij kort aan zijn buik. De mouwen vallen wat lang uit, maar dat is eigenlijk niet echt een probleem. Het dankbare Zonen09-patroon viel wederom in de smaak bij zoon en mama! Enkel het poseren valt hier meestal niet in de smaak. Uit een reeks van 20 foto's is er toch eentje een beetje duidelijk...

streepjestricot: Stael (Torhout) solden vorige zomer
grijze tricot: gerecycleerd t-shirt van de wederhelft

Voor kleine Lou (8 maanden ondertussen al) volgde een nieuw kruippakje. Het vosjesexemplaar is ondertussen te klein geworden, dus kon een apenpakje niet snel uitblijven. Het gaat me ondertussen goed af die kruippakjes. Knippen, naaien, kamsnappen en klaar is kees! Mijn klein duiveltje poseert wat gewilliger dan grote broer, maar echt stilzitten...dat zit er niet meer in ;-)




 
 Aapjestricot: Stael (Torhout) op Stoffenspektakel vorig jaar
 Bruine ribtricot: oma's stoffenkast


En nu... nu ben ik klaar voor nieuwe projectjes! Ik heb me ondertussen al laten verleiden door de nieuwe Ottobre en La maison Victor en ook het boek Mijn tas kreeg ik voor moederdag van manlief... Te veel om onmiddellijk te verwerken, maar hé, af en toe mag een mens zichzelf belonen na al die verbeterwerkjes en lesvoorbereidingen! 

Veel liefs

Skunkamamsie 

 

3 opmerkingen: